Avrupa Birliği’nde (AB) 2024 yılında toplam otomobil satışları 10,6 milyona ulaşırken, elektrikli otomobillerin pazar payı 1 milyon 447 bin satışla yüzde 13,6’ya geriledi.
Avrupa Birliği’nde (AB) 2024 yılında toplam otomobil satışları 10,6 milyona ulaşırken, elektrikli otomobillerin pazar payı 1 milyon 447 bin satışla yüzde 13,6’ya geriledi. Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği’nin (ACEA) verilerine göre, 2023 yılına kıyasla AB otomobil pazarı yüzde 0,8 büyüyerek 10,6 milyon satışla tamamladı. Ancak, 2023’e göre pazarın büyümesi düşük kalırken, İspanya’da yüzde 7,1’lik bir büyüme kaydedildi. Fransa, Almanya ve İtalya’da ise sırasıyla yüzde 3,2, 1 ve 0,5 oranlarında düşüşler görüldü.
Benzinli otomobillerin 2024 yılında yüzde 33,3’lük pazar payı ile liderliğini sürdürmesine rağmen, 2022’deki yüzde 35,3’lük payına göre bir düşüş yaşandı. Elektrikli otomobiller ise geçen yıl yüzde 13,6’lık pazar payına sahip olarak alıcılar için üçüncü en popüler tercih olmaya devam etti, ancak 2023’teki yüzde 14,6’lık payının gerisinde kaldı.
Dizel otomobillerin pazar payı ise yüzde 11,9’a geriledi. Hibrit otomobil satışları ise bir önceki yıla göre yüzde 20,9 artarak 3,3 milyon adede ulaştı ve hibrit araçlar toplam otomobil pazarında yüzde 30,9’luk bir paya sahip oldu.
Marka bazında, AB’de en çok satan marka 1 milyon 371 bin 465 adetle Volkswagen olurken, onu 928 bin 767 satışla Toyota ve 774 bin 925 satışla BMW izledi. Elektrikli otomobil satışlarında ise Tesla, Volkswagen ve Renault öne çıkan markalar oldu.
Çin’in otomobil satışları 2024’ün son çeyreğinde 23 milyon adede ulaşarak güçlü bir toparlanma gösterdi ve küresel otomobil satışlarının yüzde 31’ini oluşturdu. Bu gelişme, AB’nin elektrikli araç üretimini destekleme çabalarına göre Çin’in güçlü otomobil tedarik zinciri hakimiyetini daha da pekiştirdi.
Kaynak: Haber Merkezi